Prima casa - partea 3

Ieri am fost si am mai vazut odata casa, am luat masurile necesare pentru a schimba carpetul cu lemn, am mai masurat peretii ca sa stim cita vopsea o sa ne trebuiasca. M-am mai convins odata in plus ca aceasta a fost sa fie casa mea, pardon, a noastra ;) Abia astept sa o decorez dupa bunul plac, sa o fac in asa fel incit sa vreau cit mai repede dupa serviciu sa ajung in ea. Deci cum va promisesem mai demult o sa va mai zic ceva detalii din tot procesul acesta de cumparat casa.
Home inspection...ei bine, unii zic ca e o cheltuiala de bani in plus, altii zic ca trebuie neparat sa faci, eu pot sa zic ca fiecare are dreptate in felul sau. Noi am optat pentru a face aceasta inspectie si va zic de ce. In primul rind pentru cei care nu stiu, home inspection inseamna cind un specialist vine si se uite la casa de la A la Z. Adica, se urca in pod sa vada daca totul e bine, se uita la temelia casei sa vada daca nu are ceva defecte, in caz ca exista vre-o crapatura iti zice care poate fi cauza si in genere omul incearca sa gaseasca problemele casei. Unii poate o fac mai bine, altii poate mai putin. Noi ca first time buyers am optat sa avem aceasta inspectie facuta pentru ca vroiam sa ne convingem ca nu e nimic rau cu casa, chiar daca ea e relativ noua., 2008. Cei care sunt mai indeminatici si se pricep in ale structurii casei pot si sa nu-si faca inspectia si sa salveze $400, noi, dupa cum am zis nu suntem experti in acest capitol asa ca am lasat cei care stiu sa-si faca meseria, sapoi pina la urma toti trebuie sa contribuim la economia tarii si daca toti om incerca sa facem ce stiu unii foarte bine atunci oare unde om ajunge?
buctaria noastra
 SOLD acesta e cuvintul care sta pe semnul din dreptul casei care noi am cumparat-o. Dupa ce inpsectia a trecut cu bine am semnat ultima bucatica de foaie si astfel casa a devnit oficial vinduta. Deci, atunci cind pui o oferta la casa, de cele mai multe ori e conditionata, si de cele mai multe ori conditia cuprinde 2 clauze si anume: Home inspection si finance. Cea din urma insemnind ca daca banca nu-ti aproba loan-ul pentru casa oferta nu mai este valabila. Multa lume foloseste aceste motive ca sa poata sa "iasa curat"  din oferta. Adica, pui o oferta si intre timp ceva nu-ti place sau te razgindesti peste 2 zile, si daca ai avut in oferta semnata conditia ca i-ai casa doar daca banca iti da bani, atunci liber poti sa spui ca nu ai fost aprobat de banca ;) Ei bine, noi cind am pus oferta la acesta casa am pus doar o singura conditie si anume inspectia, noi stiam ca suntem deja aprobati la banca si acest lucru l-am folosit pentru a negocia pretul. Am zis ca uite iti dam oferta doar cu o singura conditie si a mers in cazul nostru.
ele m-au facut sa ma indragostesc de casa
Closing- data in care oficial intri in posesia casei. Acesta poate fi uneori un motiv pentru care sa nu poti lua o casa. Unii vinzatori pot sa se mute din casa la o anumita data, din anumite motive. Atunci tu, cel care cumperi incerci sa negociezi pe acest factor. De exemplu daca vinzatorul zice ca el vrea closing sa fie in Iunie dar tu zici ca vrei in Mai, poti sa ii propui un pret mai mic la casa si ii zici ca poti sa ii acomodezi data ceruta. Respectiv cel care vinde nu va fi nevoit sa puna lucrurile in storage sau sa stea la rude sau hotel. Cel mai bine e sa fiti flexibili la closing date, astfel voi aveti de cistigat. La noi a fost la fel. Cel care a vindut a zis ca vrea sa se mute pe Mai 17 noi am vrut Iunie si pentru a obtine un pret care noi vroiam i-am zis ca suntem deacord cu ce data vor ei daca ne dau pretul care noi vrem.
Sa nu crede-ti ca e totul asa simplu. In ziua closing-ului se dau toti banii, practic din acea zi te bagi in datorii si se incep cheltuielile. Un lucru important sa-l tine-ti minte e faptul ca exista ceva cheltuieli destul de majore la closing si anume :
Avocat - toti au nevoie de unul atunci cind cumpara pentru ca el se ocupa de toate documentele in ceea ce tine tranzactia de cumparare. Aici in Ottawa in mediu suma de baza e $600-$800
Disbursement costs care includ:
Title insurance - inchinati si aici vreo $250-$300
Title search - pina la $200
Ontario Land Transfer Tax - aici platesti cel mai multi bani, cei drept depinde de pretul casei pentru ca exista o formula dupa care se calculeaza costul:
Purchase Price Calculation
$0.00 - $55,000 .005 x purchase price
$55,001 - $250,000 .01 x purchase price – 275
$250,001 - 400,000 .015 x purchase price – 1525
$400,001 plus .02 x purchase price – 3525
 Atentie insa, daca sunteti First Time Buyers atunci ai o "reducere" de pina la $2K. Adica daca casa costa $300K aplicind formula de mai sus, land transfer costa $2975, si in caz ca e prima ta casa, cu cele $2K reducere o sa platesti doar $975. Cu regret deja cind cumperi a doua oara casa platesti toata suma. Iata aici un tabel cu preturile la land transfer. Aveti grija sa spune-ti avocatului vostru sa va faca reducerea de la inceput sa nu trebuiasca voi la sfirsit de an sa umblati dupa bani :)
O alta cheltuiala care nu intra in categoria disbursments e Appraisal, de regula banca de la care vei lua credit vor sa vada care e valoarea casei si te pune sa faci acest appraisal care costa cam $200-$300. In cazul nostru, RBC, banca cu care facem business ne plateste acest cost, macar ceva bun, in plus tot ei ne ofera si $500 Welcome Home gift :)
 Cam lung articolul acesta dar sper ca informatia sa fie de folos pentru cei care vor in viitor sa-si cumpere case, pentru ca e bine sa fii pregatit dinainte si sa ai cit mai putine surpize iar mutare in noua casa sa fie una fericita si cu cit mai putin stres ;)



Comments

  1. Da , scarile sunt superbe ....si eu m-as fi indragostit de ele :)

    ReplyDelete
  2. Felicitari cu procurarea casei! Numai bucurii sa aveti!

    ReplyDelete
  3. Bravos! Dacă vă place, eu vă spun aşa: CASĂ DE PIATRĂ ŞI SĂRBĂTORI FERICITE!

    HOME, SWEET HOME!

    (Dice)

    ReplyDelete
  4. sa o stapaniti sanatosi si sa aveti parte numai de clipe frumoase in ea!

    ReplyDelete

Post a Comment