Prioritati

 
Ca tot am iesit in concediu de maternitate si pina vine bebele am mai mult timp, am zis sa acord putin timp si blogului, caci demult e lasat asa de izbeliste.
Astazi ma gindeam oare citi dintre noi au judecat familii, persoane care isi angajeaza ajutor, fie dadaca, o persoana care sa faca curatenie, ori mincare, etc? Eu personal, sunt una din acele persoane care atunci cind auzeam ca uite cutare sau cutarescu plateste pe cineva sa vina sa le faca curatenie, ori cind sefa mi-a zis ca are " a cleaning lady" ma gindeam in sinea mea... la casa ei de un milion si ceva e normal sa aiba pe cineva, dupa cit lucreaza nu are cum ea sa faca curat. Si tot eu mai judecam pe altii ca uite nu au ce face cu banii si platesc pe altii sa le faca lucru. Pai uite ca mentalitatea mea s-a schimbat decind sunt de partea cealalta a monedei.
Cind traiam la apartament si aveam numai o camera si o baie ne lua aproximativ 2 ore sa facem o curatenie generala. Ajunsesem sa urim simbetele, ca da ma rog, noi asa eram obisnuiti, simbata se face curatenie, asa am fost crescuti. Saracu barbatimio chiar recomandase sa mai schimbam zilele in care facem curatenie ca sa nu mai simta acea ura fata de weekend.
Odata cu mutarea la casa mai mare, (3 dormitoare, 3 WC si 2 bai ) si cu aparitia primului copil lucrurile s-au schimbat un pic. Timpul de facut curatenie s-a dublat, mai triplat pentru ca acum unul trebuia sa stea cu bebe altu sa faca curat si de cele mai multe ori (eu) nu eram multumita de cum era facut ordine. Ne certam des de la aceasta si uram iar weekendurile pentru ca in loc sa stam impreuna sa facem ceva in familie unul din noi pierdea 4 ore sa faca curatie in casa... altu obosit ca sta numai el cu copilul.. si uite asa se adunau frustrari...pina in momentul in care un om drag nou ne-a zis ca ei au angajat o persoana care vina sa le faca curat. La inceput, cum va ziceam am judecat, zicind ca n-au ce face cu banii si ca noi reusim sa facem fata, plus eu am luni liber asa ca pot sa fac eu curat. Ei bine, lucrurile s-au schimbat dupa ce am vazut cit de impliniti erau si cit timp pentru familie aveau ei. Atunci am zis, hai sa incercam si noi, vedem daca ne place si daca nu simplu renuntam...si uite ca acus se face un an de cind avem ajutor si nici nu pot sa-mi inchipui cum e fara.
  Da, stiu unii acum o sa judece si o sa zica "pai isi permit" ori "n-au ce face cu banii" eu am sa le raspund altfel  - Prioritati. Fiecare familie isi alege prioritatile. Pentru noi a fost important sa avem liniste si timp pentru noi ca familie, sa crestem, sa ne bucuram de asta mic si am renuntat la anumite lucruri care poate aduceau satisfactie pe moment pentru a avea satisfactie pe termen lung. Sotul meu e cel mai fericit ca nu mai trebuie sa stearga praful sau sa dea cu aspiratorul (si eu sa-l bat la cap ca nu a facut ceva cum trebuie), eu sunt fericita ca nu trebuie sa pierd 2-3 ore stergind baile, WC si bucataria, in schimb weekendurile sunt pentru noi...pentru asta mic. Noi suntem relaxati si asta cred ca simte si copilul nostru.
De multe ori trebuie sa ne intrebam la ce suntem gata sa renuntam pentru ceva ce iti poate aduce un benificiu cuplului si familiei tale. Pentru noi, acum dupa un an de cind avem ajutor, mi se pare un pret mic platit pentru toate benificiile care le obtinem.
Stiu si inteleg ca sunt cupluri care pur si simplu nu isi permit dar mai stiu ca sunt multe care ar putea renunta la anumite chestii in favoare la ceva ce o sa le aduca mai multa implinire (i.e o noua pereche de pantofi, iesiri dese in oras). Desigur, nu zic sa renuntati la cuparat pantofi ori iesit in oras, insa puteti face un buget si in loc de 3 iesiri pe luna sa aveti 2 sau 1...in loc de o geanta noua si scumpa, incearca un magazin second hand, poate ai norocul sa gasesti ceva bun si la pret excelent iar suma salvata o investesti in acel CEVA.
 Si iarasi, ajungind la prioritati, cred ca e foarte important ca fiecare din noi sa-si determine prioritatile si sa descopere ce e cel mai important pentru ei, individual sau cuplu. Pentru noi a fost sa renuntam la unele chestii in favoarea angajarii unei persoane care sa se ocupe de ordineai casei iar timpul care il obtinem sa il petrecem frumos in familie, iesiri in parc, la bazin etc.
Cind am revenit la serviciu dupa primul bebe, am ales sa lucrez 4 zile. La inceput ma tineam tare si mare ca ziua care e libera o sa fac curat, mincare stau cu cel mic...insa, am mers iar pe principiul Prioritati si atunci am inteles ca vreau acea zi sa fie a mea, sa am timp pentru mine, sa fac ceea ce nu reusesc in timpul saptaminii si sa fac ceea ce imi face placere. Si uite asa deja de un an si jumatate Lunile erau pentru Hot Yoga, somn mai mult, gatitul a ceva gustos (din placere si nu obligatie) si alte chestii care decideam la moment ca vreau sa le fac. Toate astea au contribuit mult la ridicare tonuslui meu, ori fiecare familie are nevoie de o mama/sotie linistita, impacata cu ea si pozitiva.
Acum sunt curioasa sa stiu care sunt prioritatile voastre? Ce va aduce emotii negative si ce sunteti gata sa faceti ca sa le rezolvati?

Comments