Hit the road Jack...partea 2

Unde rămăsesem? aa da, am promis să vă povestesc despre aventurile de la granița Canadei. Deci, deoarece noi am luat mașina cu noi în Canada, trebuia să o importăm, pentru aceasta din timp ne-am pregătit. (am cumpărat mașina, adică am trecut-o pe numele nostru pentru că era pe numele băncii, ca mai toți muritorii de rînd o cumpărasem la început în credit. După care, cu 48 ore înainte de a ajunge la graniță am trimis prin fax înregistrarea mașinii.) Soțul se informase că înainte de a trece granița trebuie să ne oprim la un oficiu american să ne pună un stamp că exportam mașina.
Deoarece nu cunoașteam exact unde  să ne oprim să obținem acea ștampilă ne trezisem că trecusem granița Canadei dar ștampilă nu aveam. Cei din Canada ziceau că e OK că putem să importăm mașina fără să avem "binecuvîntarea americanilor", dar de, noi moldoveni cumsecade am decis să trecem podul și să ne întoarcem în SUA să obținem acea ștampilă, doar că pe moment nu ne-am dat seama că odată ce am ieșit de pe teritoriul SUA vizele noastre se anulase :) Domnii de la graniță ne întreabă pentru ce în SUA, noi le explicăm situația și el ne zice că nu avem viză și că nu ne poate lăsa, ba dimpotrivă trebuie să ne pună deport. Văzînd că situația se complică noi le mai explicăm odată că nouă nu ne trebuie mai departe să ne ducem doar aici să ne pună acea ștampilă. Cred că am pierdut vreo oră pînă într-un final un domn mai de treabă a zis că ne ajută, într-un fel ne ajutam reciproc. El ne-a explicat ca dacă să ne pună deport (pentru că am intrat în SUA fără o viză validă) el v-a pierde cam 2 ore pentru proces, dar așa a zis că el se preface că nici nu ne-a văzut, a pus ștampila care nouă ne trebuia, a deschis o poarta care avea acces numai catre Canada și o zis good luck. Fericiți că am scăpat, am răsuflat ușurați :) Iată ce ne aștepta dincolo de pod:


9 ore ne despărțeau de Ottawa, 9 ore care s-au transformat în 11 din cauza traficului nebun din Toronto.
Toronto 

Iata și primele poze din Ottawa
Un apus fromos de soare - Britania Beach







Cam atît am avut a spune la acest capitol. În postările care vor urma o să povestesc mai mult despre viața în Ottawa, prețuri, reguli, diferențe(de SUA), etc. Așa că, keep in touch.

Comments

  1. Frumoase pozele!!! Ana dupa posibilitate sa pui mai multe poze.

    ReplyDelete
  2. Asteptam mai multe relatari!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu mare placere.Cu toate ca m-ar ajuta mult daca mi-ati zice mai exact ce va intereseaza ca sa scriu mai la tema :)

      Delete
    2. Ar fi super daca ne-ai zice de salarii, cit e de greu sau usor sa gasesti de munca in Ottawa.

      Delete
    3. Urmatorul post o sa fie la tema asta :)

      Delete
  3. Roxette - tat normal :)
    BlogdinCanada

    ReplyDelete

Post a Comment