Iarna în Ottawa

Încă înainte de a veni în Canada toți prietenii din SUA ne întrebau de ce ne ducem în Canada, că acolo e foarte frig și că iernile dureaza 6 luni. Nuștiu de unde au luat ei informația aceasta însă vreau sa vă zic că primele două luni de iarnă aici nu se deosebesc mult de cele din Iowa, SUA. Unica diferență de pînă acum e faptul că temperaturile aici variaza foarte mult, azi pot sa fie +1 iar miine -19, în rest nu pot să mă pronunț la cît va dura iarna, însă ăștia de pe aici zic că prin martie zăpada începe să se topiască.
Iarna în Canada sunt foarte multe activități, e păcat să stai în casă la caldurică :) Canadienii iubesc sporturile de iarnă, începînd cu hokeyiul și finisînd cu skiatul. În raza de 30 km de unde eu trăiesc avem 4 locuri unde putem merge la skiat, așa că nu am stat pe gînduri și am cumparat echipamentul necesar pentru acest sport. (pentru că sunt începatoare și nu am nevoie de cele mai avansate schiuri am optat în a cumpara un set folosit și m-a costat $250, dacă vă gîndiți să mergeți des la skiat atunci e mult mai bine să cumpărați decît să luați în rent - unde costa în jur de $30 pentru o zi). Și pentru că am plănuit să mergem mai des la ski, am decis să cumpărăm și un abonament pentru acest sezon (la fel iese mult mai ieftin, noi am achitat $90/persoana din Decembrie pînă  în Aprilie, fără abonament costă $25 pe zi). Iată și cîteva poze de la "munte" unde noi mergem.







 Patinajul, un alt sport destul de practicat în Canada, în special în Ottawa unde avem cel mai lung patinuar din lume, Rideau Canal de 7,8 km. Practic acest canal, artificial construit, îngheață iarnă și cînd stratul de gheață e mai gros de 30cm atunci avem undă verde pentru a patina. Aici la fel ca la skiat, ne-am gîndit că o să mergem mai des așa că am procurat patinele ($50) dacă le rentuiești costă $18 (2 ore minim). Pentru cei care se află prin Montreal sau chiar prin Toronto cred că se merită o excursie pentru a patina pe cel mai lung patinuar. Iată și cîteva poze.


Pe cît e de frumos iarna, pe atît e de frumos și vara.
Și asta nu e tot. În fiece iarnă aici în Ottawa se organizeaza un festival al iernii, Winterlude. Timp de 2 săptămîni o grămadă de activități pentru copii, părinți și nu numai. De la sculpturi în gheață pînă la desenat pe gheață. Pentru cei mai mici multe activități sportive. Mai multă info găsiți aici. Am avut norocul anul acesta pentur prima oară să participăm la deschiderea festivalului. Foarte multă lume a venit să vadă focul de artificii care a durat peste 15 min, și ca să fiu sinceră a fost unul dintre cele mai frumoase showuri de artifii care le-am vazut vreodata.Vă arăt și vouă puțin din ce am filmat.
Cam atîtea am avut a vă zice despre iarnă, aaa desigur să nu uităm și de hokey, căci atunci cînd zici Canada te gîndești în primul rînd la acest sport, ei bine eu nu sunt mare fană a hokey-iului asa că multe nu pot să vă zic, doar că biletele îs a naibii de scumpe :) Pînă data viitoare.



Comments

  1. Ministry of Tourism ar trebui să-ţi dea o primă. Frumos post, Anişoara.

    ReplyDelete

Post a Comment