Cuba - the end

Dupa atitea poze frumoase cu plaja si apa cristalina, delfini si mincare gustoasa e timpul sa va arat adevarata fata a Cubei.
Deci, in prima zi cind am ajuns am rezervat o excursie pentru juma de zi in Habana (asa peste tot se scrie in Cuba) si seara la Tropicana show, chipurile unul dintre cele mai frumoase showuri care le poti vedea in Cuba.  Aici vedeti despre ce e vorba. Toata "placerea" a costat $101 pesos de persoana.
La ora 1 dupa masa autubusul aproape plin cu turisti a trecut si pe la hotelul nostru si a mai luat citiva. Ghidul nostru pe nume Taylor (ma indoiesc ca e numele lui real) se vedea ca era un inflacarat suporter al sistemului din Cuba. El a zis ca a lucrat in ministerul lor de interne si ca e la curent cu multe. Tare mai era omul impotriva Americanilor si tare de rau i-a mai vorbit, bine ca nu era niciunul printre noi ca la sigur il lua la bataie. Cred ca de toate relele Cubei ii blama pe Americani.
   Omul ne-a povestit despre istoria Cubei pe care eu nu v-o povestesc ca o gasiti si online. Mai facem mici popasuri pe ici colo sa mai facem cite o poza. Drumul din Varadero in Habana a durat aproximiativ 2 ore. Deci pe la ora 3 am ajuns si in capitala. Ce pot sa zic? la inceput am zis ca e mai rau decit la Piata Centrala din Chisinau.





 In fata Capitoliului lor se aflau case de locuit dar erau atit de jerpelite si vai de capul lor ca ma uimesc si pina acum cum e posbil de trait in asa conditii.

in aceasta cladire traiesc oameni




dupa hainele insirate se vede ca si aici traiesc oameni
iata si o cladire putin mai normala
 Inainte de a ne cobori din autobus ghidul ne-a prevenit ce sa facem si ce nu. Ne-a zis ca sunt oameni care vor sa ne vinda tigari, alcool etc si ca nicidecum sa nu cumparam nimic. A mai zis ca sunt oameni care o sa vina si o sa inceapa sa ne deseneze si ca daca vrem sa le dam 1 pesos.
 Stiind toate astea dinainte a fost mai usor, dar totusi oamenii de acolo parca erau salbatici. Tot veneau dupa noi si ne propuneau tigari (unul chiar si iarba i-a propus sotului), dar cel mai funny a fost sa vedem cum un domn care desena caricaturi mergea dupa noi si lua asa la nimereala pe cineva si incepea sa il desene. Era acolo un domn si a vazut ca acela a inceput sa il "puna pe hirtie" si tot fugea dintr-o parte in alta si "pictorul" tot fugea dupa el. Doamne atit am mai ris cum se fugareau ei.
Pe strazi stateau multe femei in virsta cu cite un trabuc mare in gura si te rugau sa te duci linga ele sa te pozezi, ca doar numai 1 pesos costa :)
Ne-am primblat prin orasul vechi. Cladirile cu o arhitectura destul de frumoasa, pe citeva momente mi se parea ca nu sunt in Cuba:)




restaurant
se construiesc si cladiri noi
 Am facut un mic popas si la marketul central, un fel de piata cu suvenire cum este si in Chisinau in fata Bancii Sociale. Bastiansii de acolo stiau citeva cuvinte in rusa si incercau sa ne ademeneasca. Oamenii tare predispusi la negociat. Am vrut sa luam un suvenir care costa 8 pesos si am ajuns sa ni-l dea cu 6. Majoritatea suvenirilor erau la fel asa ca nu prea se merita sa umbli prin tot marketul, si preturile la fel.
Am tot umblat noi de colo dincolo pina la ora 7 seara cind deja eram cu totii obositi si flaminzi si vroiam mai repede mincare. Ne-am urcat in autobus si am mers la Tropicana. Un local in care oamenii(tursitii in special) sunt adusi sa manince si sa vada cel mai frumos show din Cuba. In cei 101 pesos care am platit erau inclusa mincarea si bautura. De mincare nu ne plingem, am avut orez cu gaina si salata, destul de gustos. Pe la ora 9 dupa ce toti am finisat de mincat am mers la show. Acolo dress codul era mai special. Barbatii erau obligati sa aiba pantaloni lungi. La intrare la fete li s-a oferit cite o floare iar la baieti cite o tigara.
Showul s-a inceput la ora 10. Nici nustiu ce sa zic de el... eu erama atit de obosita ca mai adormeam la masa. Fetele frumoase, baietii la fel (cred ca la turistii barbati cel mai mult le-a placut showul pentru ca dansatoarele erau tare sexi). Mai sus este un link in care le puteti vedea. In timpul showului am mai primit cite o farfurie de cascaval si salam; deasemenea o sticla de rom la 4 persoane, un pahar de sampanie si o bere. Cei de la masa noastra poate mai rusinosi sau obositi n-au baut nici o stical de rom, asa ca unii le-au luat cu ei acasa. Dupa ce s-a finisat showul (pe la orele 12), toti obositi ne-am urcat in autobus si am mers inapoi in Varadero. Am ajuns pe la 2 dimineata acasa si repejor la culcare. A doua zi parca aveam impresia ca am fost la nunta :) insa ma simteam bine ca am putut sa vad si altceva inafara de plaja si ocean.
Cam atit la capitolul Cuba. Sper ca cei care sunt in Canada neaparat vor profita de vreo ocazie si vor "trage o fuga" pina in Cuba pentru ca chiar se merita!

Comments