Fara 4 dinti

Ieri am fost si mi-am scos cei 4 dinti din minte. Ma asteptam la mai rau dar pina cind ptiu ptiu ptiu a fost destul de bine. Nu am simtit inca nimic durere doar ameteli si stari de slabaciune. Azi insa ma simt ca noua, cu exceptia ca limba inca imi este amortita.
In aprilie am mers la dentist la control, dinsul ca oricare alt medic a zis ca e bine de scos dintii din minte din mai multe motive (le gasiti pe net). Eu fricoasa tare am tot aminat momentul. Dintii nu ma deranjau asa ca ziceam ca ce imi treb mie sa-mi fac singura durere. Ma gindeam ca sa las toata procedura pe la iarna ca sa pot sa stau vreo citeva zile acasa si ziceam ca e pacat vara pe timp frumos sa stau cu fata umflata :) Insa mi-am schimbat parerea. Am vazut ca dintii din minte tot imi impingeau putin dintii din fata si cu frica sa nu ii faca strimbi de tot si ca tot asigurarile private care le avem plateau pentru toata interventia (care nu a costat deloc ieftin - $1960) am zis ca vseo trebuie de dus. Am sunat luni si am facut appointment si vineri la ora 8 dimineata am fost la clinica. De miercuri nu prea puteam dormi, tot ma gindeam cum o sa fie, mai tot citeam pe net istorioare si vroiam sa sun sa fac cancel la apointment si tot incercam sa cintaresc benificiile cu durerea pe care cica o sa o am. Intr-un final am zis ei bine daca tot am zis ca o fac trebuie sa o fac, ori acum ori mai tirziu, acum sunt tinara mai repede ma recuperez.

Vineri dimineata la ora 8 pe nemincate eram la clinica. Stiam ca toata procedur nu va dura mai mult de 20 min. Am avut anestezie totala, ceea ce tare ma speria, stiti cum..what if...nu ma trezesc? Ei bine, sunt treaza si fara dinti :) Cind m-am asezat pe scaunul cela inima incepuse sa bata tot mai tare. Asistenta incerca sa fie funny si sa ma relaxeze, nu prea a mers. M-a intrebat cum sunt cu acele? I-am zis ca le detest insa daca trebuie le suport. Aici am obervat ca lora le place sa-ti bage acele pe palma, la inceput am rugat-o sa imi puna acul la jumatatea miinii, insa dinsa a zis ca vina e prea intoarsa si ca mai usor o sa fie deasupra palmei, ca acul e mai mic si mai usor. Am zis OK. Nu m-am uitat cum a pus acul, am vazut cum a introdus ceva solutie si a zis ca asta ma va calma si ca e prima doza, ei bine eu n-am mai ajuns sa vad a doua doza ca m-am trezit in camera de asteptare cu gura plina de vata. A trecut totul in citeva secunde, cel putin atit mi s-a parut mie ca a tinut somnul. Nu am visat nimic. Cind m-am trezit am vazut sotul linga mine. Saracul se speriase cind ma vazuse cu gura plina de vata, cu un ochi care nu se inchidea din cauza ca era amortit si i s-a facut si lui rau :) Asistenta la asezat repede pe scaun, i-a masurat tensiunea si dupa citeva minute era mai bine. Multe colege de la serviciu imi ziceau ca o sa fiu atit de high de la anestezie si pastile ca nu voi tine minte nimic, insa eu tin minte tot, ce am facut dupa ce am iesit din clinica, cum eram la farmacie etc.
Am ajuns acasa, am baut o pastile impotriva durerii cu toate ca nu ma durea nimic insa asa era recomandat. Am incercat sa dorm putin insa nu prea s-a primit. Unicul mare discomfort pe care l-am avut a fost acela ca nu puteam sa imi inchid ochiul sting. Tare ma enerva, se inrosise saracul ba chiar si se invinetise. Atunci am zis ca e bine sa-l inclei cu ceva sa stea inchis ca sa nu ma chinui. Dupa vreo 2 ore dupa aceea lucra ochiul meu ca ceasul. Asa o satisfactie ai cind totul revine la normal. Acum mai ramine limba sa-si recupereze toate simturile pentru ca pe jumtate e amortita, mai trebuie sa se desumfle putin fata si voi fi ca noua :)
In linii generale nu a fost asa de rau cum ma speriase altii, insa poate la fiecare e diferit.
Iata si o poza cu mine astazi, ziua 2 dupa operatie :)

Comments

  1. Tu te referi cumva la măselele de minte?
    Mi se pare exorbitant de scump, mă întreb dacă costa mai ieftin să-ţi iei bilet de avion dus-întors şi să vii în ţară să le scoţi.

    www.zadinblog.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, maselele din minte. Insa pe mine nu m-a costat nimic pt ca insuranceul care il aveam a acoperit tot. Insa daca nu ai insurance atunci la sigur e mai ieftin sa o faci acasa ;)

      Delete
    2. Am înţeles. Însănătoşire grabnică, în acest caz.

      Delete
  2. Si eu trebuia sa ma duc sa mi le scot, dar cind am fost acasa, era nunta Lucicai si toti imi ziceau ca nu trebuie ca o sa umbli cu falcile umflate, ok am aminat, deja au crescut si nu imi fac probleme, dar tre sa le scot, da Dimka mai daunazi a fost la doctor si i-a spus ca are 5 masele de minte, iti inchipui :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine ca nu ti le-ai scos in ajun de nunta ca aveai sa fii tare bolfoasa ;) La mine ele toate erau iesite doar ca imi impingeau dintii din fata de asta si am zis sa le scot. Referitor la 5 dinti din minte am mai auzit din astea ;) asa ca pregateste-te sa fii o asistenta buna pe vreo saptamina cit dureaza recuperarea!

      Delete
  3. da' daca nu le scoti ce se poate intampla?
    daca nu fac probleme?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aici in Canada n-o sa gasesti un doctor care sa zica ca nu trebuie sa-ti scoti wisdom teeth, dimpotriva ei sfatuie ca copii cu virstele 16-19 ani sa mearga sa le scoata pt ca atunci e cel mai usor, radacinile nu sunt foarte puternice si perioada de recuperare e tare scurta. Doctorii zic ca primii dinti care se vor strica vor fi anume cei din minte pentru ca e foarte greu sa-i ingrijesti fiind la sfirsitul maxilarului si respectiv se aduna mincare si se pot crea infectii. La mine a fost mai mult din cauza ca imi impingeau dintii din fata si am zis ca e mai bine sa renunt la ei. Insa daca nu va supara si nu creeaza probleme atunci..don't fix if it's not broken!

      Delete

Post a Comment