G driver license


    Gata am facut-o si pe asta. De Miercuri sunt sofer cu toate actele in regula, nu ca nu as fi fost pina acum insa avind G2 aveam o singura limita- 0 alcool in singe. Nu sunt eu cel mai mare consumator de alcool, insa citeodata cind ieseam undeva si vroiam sa servesc o bere sau un pahar de vin nu puteam daca trebuia sa conduc. Acum insa, cu limita desigur. o sa pot sa gust putin vin fara sa ma gindesc ca nu am dreptul sa conduc.
    Pentru cei care nu stiu, in Ontario exista 12 tipuri de licente de condus. Pentru o masina din astea care cam toti conducem in Canada exista 3 etape ca sa iai permisul.

  1. G1 - practic dupa ce dai testul teoretic primesti aceasta licenta care iti da voie doar cu cineva care are 4 ani de experienta sa conduci, nu ai voie sa iesi pe highway.
  2. G2 - Dupa un an de G1 ai dreptul sa aplici la G2. Cu acest permis poti sa conduci singur, insa iar sunt restrictii. Aici puteti citi mai multe despre ele. 
  3. G - etapa finala si documentul final. Dupa un an de G2 ai dreptul sa aplici la G, care nu are nici o restrictie.
    La mine G2 a fost diferit decit la altii. Pentru ca eu aveam aproape 2 ani de experienta de condus in SUA, si pentru ca intre Canada si SUA este semnat un act prin care se recunoaste experienta din state si invers, mi-au dat G2 fara cele 5 sau 6 restrictii de baza.Unica care a ramas a fost 0 alcool in singe. Deci daca ai 2 ani de experienta in SUA, in Canada iti dau permisul de conducere fara nici un test (doar cel de ochi). Dupa 4 luni aveam dreptul sa merg sa dau testul pentru G license. Insa pentru ca la mine G2 e valabil pina in 2016 nu ma grabeam.
    Intr-o zi sotul a sunat la companie de insurance care avem masina si ne-au zis ca dak eu o sa am G o sa fie mai ieftin, nu cu tare mult dar oleac mai ieftin. Asa ca am intrat online m-am programat, am platit $75 si Miercuri am dat testul. Acum sa va povestesc mai multe despre test.
    La ora 1:30p.m. aveam testul. A trebuit sa ma duc cu juma de ora mai devreme ca sa ma inregistreze etc. La ora 1 eram acolo, am asteptat putin in rind, m-au bagat in baza de date si mi-au zis sa astept afara in locul rezervat pentru test. Off afara asa o caldura,slava domnului ca masina avea conditioner. Peste vreo 10 min vine un domn de vreo 45-55 ani, cu o mutra pe dos. Se vede ca s-a trezit cu c*ul in sus. Mi-a zis ca tot ce o sa-mi zica e legal si sa fac intocmai ce imi va zice el (asta e o deosebire mare intra Canada si SUA la cpitolul acesta. Imi aduci aminte ca in MD cind dai testul examinatorul mereu te pune sa faci ceva ilegal si tu daca nu stii pravalesti. Aici cel putin nu treb sa stai cu frica aceasta) M-a intrebat daca am ceva intrebari si eu am zis ca am si anume de ce aici la dinsii nu sunt liniile galbene care sa arate directiile de condus, pentru ca era tare confuz care e intrare si care e iesire. La care dinsul se uita cu ochii pe dos si zice ca unde ma rog am vazut eu linii galbene in parcare si ca nu sunt necesare. Mi-a fost clar ca nu e de glumit cu el. Tot drumul nu am scos nici o vorba. El zice la dreapta eu ziceam OK si faceam ce zicea. La un moment dat ma oprisem la semnul stop si tot veneau pietoni. Altii se apropiau si o luau in alta parte. Atunci eu ma rid si ii zic ca "too bad the pedestrians don't have a signal to show us where they go" dinsul s-a uitat bizar la mine , nu a zimbit de loc. A fost un mement tare awkward, cum zic canadienii. Tot isi nota el in foita ceea si ma gindeam ca precis nu trec, cu toate ca parca facusem exact ce imi spusese. In fine dupa vreo 20 min de mers cind pe highway(din asta cu 2 benzi ca nu sunt ei tare nebuni sa te scoata pe 417 sa ii ucizi), cind pe strazi, am ajuns inpoi, am parcat si dinsul a zis. "You passed." Si eu am zis Mintamasc. S-a ridicat de pe scaun si s-a dus. Nu mi-a zis nici un cuvint daca am facut ceva rau, sau ce sa nu mai fac, ei dar nici eu tare de scirba nu l-am intrebat. Eram bucuroasa ca nu-i mai vad fata inacrita.
    Am luat foaia am mers la un ghiseu si le-am zis ca am trecut, mi-au incleiat un sticker pe permis si au zis sa astept o luna pina imi vine pe posta permisul nou. M-am intors intr-un picior, 120mph pe highway de bucurie ca am trecut si ca nu mai treb sa merg ca un melc cu 80 sau 100 cit cere regula, si dusa am fost. 
Cam asta toata experienta cu examenul meu. Acum sunt mai linistita... cind ies undeva nu v-a mai trebui sa intreb sotul cine conduce azi si cine nu serveste deloc ;)

Comments

  1. N-am inteles de ce nu puteai sa mergi cu 120 pe highway cand aveai G2. Lavinia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Limita la noi pe highway e 100. Daca ma oprea politia si eu aveam G2 luam 6 puncte de penalitate. Insa eu ma refeream in post mai mult la faza ca in timpul examenului mergem exact cu cit se cere limita, dupa examen mergeam cu cit eu vroiam :)

      Delete
    2. Acum am inteles la ce te refereai. Eu am crezut ca zici ca acum cu G full poti sa mergi cu 120 si de-aia m-am mirat ca limita e aceeasi pt toti indiferent ca ai G2 sau G full. Probabil ca punctele de penalizare difera, dar n-am auzit pe nimeni sa fie oprit pt ca mergea pana in 120, de obicei sunt urmariti aia care merg peste, dar nu se stie niciodata cum dai peste un politist mai ciufut, nu? Lavinia

      Delete
  2. e cam aiurea chestia asta G1 - 1 an de zile trebuie sa ai pe cineva alaturi cu experienta, tu cum ai condus in acest timp?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu am avut noroc pentru ca mie mi-a recunoscut experienta din SUA si mi-au dat G2 deoadata si peste 4 luni am avut dreptul sa dau examenul la G :)

      Delete

Post a Comment