Telefonie mobila, internet si TV - Ontario

 De mult timp vroiam sa scriu ceva la acest capitol dar nustiu din ce motiv mereu aminam. Ma gindesc ca e foarte bine ca cei care vin sa stie dinainte ce sa aleaga ca sa nu se lase "furati" din lipsa de informatie. Noi, inainte sa venim in Ottawa, am facut putin research ca sa nu ne trezim ca platim $200 pe luna pentru serviciile de telefonie mobila, TV si internet.
Deci in Canada exista vreo doi mari giganti care mentin monopolul la tot. Rogers e unul din ei. Multi imigranti se aboneaza la Rogers (la toate serviciile enumarate mai sus) pentru ca la inceput aud numai de ei si ei, Rogers, au grija ca cei care vin sa fie la curent cu serviciile lor. Chipurile iti ofera un pachet mai ieftin cu totul inclus pentru citeva luni, uneori chiar si un an, insa te pun sa ai contract cu ei 3 ani si dupa ce expira anul cu oferta in care platesti putin, suma se dulbeaza sau tripleaza, insa tu nu prea poti face nimic pentru ca esti in contract. Ei bine unii oameni platesc o amenda si trec peste toata birocratia ca sa scape de ei, insa unii cred ca e prea multa bataie de cap asa ca se comformeaza la noile tarife. Nu zic ca aceasta companie nu ofera servicii bune, insa ele costa scump si cam greu te debarasezi de ei din cite am auzit. Daca nimeresti in plasa lor cam greu te lasa ei sa iesi din ea.
De aceea e bine sa va informati dinainte pentru ca exista si alte companii care ofera aceleasi servicii dar la pret mai mic. Deci o sa incep cu telefonia mobila (noi telefon fix nu avem).
Rogers  pachetul pentru o persoana se incepe de la $45 si include doar 200 min si 100MB. Pentru ca sa ai voice message, caller id, si text message inclus treb sa platesti adaugator, deci te ridici cam la vreo 55-60$ pe luna.
Bell - la astia pachetul se incepe de la $25 insa ai doar 150 minute locale, adica poti sa suni doar in regiune in care traiesti. Spre exemplu eu o sa pot sa sun doar in Ontario nu si in Montreal. Acest pachet include doar asta 150 minute, daca vrei altele cum ar fi mesaje sau internet iarasi trebuie sa platesti, deci te ridici undeva in jur de 50-60$ pe luna.
Telus aici pachetul la fel se incepe de la $25 insa ai doar 50 minute locale si la fel ca la ceilalti ca sa ai ceva in plus trebuie sa platesti.
Speakout -  aceasta companie foloseste serviciile celor de la Rogers. Aici multe companii cumpara servicii de la "giganti" si le ofera la un pret mai acesibil consumatorilor, astefel ei isi creeaza mai multi clienti. Speakout practic ofera servicii prepay. Deci vorbesti decit platesti. Daca de exemplu stii ca nu prea o sa folosesti telefonul mobil si o sa ai nevoie din cind in cind atunci iti incarci $20 pe cont si ei sunt valabili un an intreg. Pentru $10 pe luna poti sa ai si internet. Si cel mai importnat poti sa suni peste tot in Canada. Deci cu doar $20 ai putea sa ai un pachet pentru un an de zile (considerind ca vobesti doar de $2 pe luna)
Wind compania aceasta nu este de tare mult timp pe piata Canadiana. Este printre unicile companii care ofera pachete foarte avantajoase. La ei mereu exista oferte. Spre exemplu acum poti sa ai cu doar $29 pe luna sunete locale nelimitate,precum si mesaje si internet. Daca vreai sa ai totul nelimitat, adica minute Canada Wide si toate celelalte te costa $40.
Noi dupa ce am facut o analiza la ce este pe piata am ales Mobilicity . Cind am venit ei aveau cele mai avantajoase oferte. Noi am ales family package la inceput si am ales sa avem totul unlimited (avind prieteni in SUA am vrut sa avem neaparat si sunete nelimitate cu SUA) si achitam $70. Dupa ce sotul s-a angajat compania la care lucra i-au oferit pachet de serviciu (de la Rogers) si acum are doar 200 min si 200MB. Daca trimite un sms compania plateste adaugator si cel mai aiurea e ca acest pachet care il are de la serviciu nu contine si voice message. Aici in Canada ca si in SUA voice message e o chestie tare folosita. Ei in schimb el nu plateste nimic, asa ca ii convine. Eu am prins o noua oferta la Mobilicity si platesc acum $35 pentru tot nelimitat si plus 60 minute roaming. Unicul minus la aceasta companie precum si la Wind e ca aria lor de acoperire este mai limitata si respectiv nu este Canada Wide. Deci daca nu planificati sa calatoriti tare des atunci se merita asa pachet, in plus ai 60 minute in caz ca nimeresti in zona in care ei nu au acoperire.
Despre serviciile de internet ce pot sa zic? Iarasi Rogers, Bell sunt companiile care o sa le auziti cel mai des, insa va sfatui sa mai cautati si altceva pentru ca exista servicii mai ieftine. Noi ne-am abonat la TekSavvy. Astia la fel cumpara serviciile de la Rogers insa le vind mai ieftin. Noi platim $45 pentru 24Mbps/1Mbps up si 300GB. In comparatie, pentru un pachet asemantor doar cu 150GB la Rogers ar trebui sa platesc $62+taxe.
Cu televiziunea e cam aceasi poveste. Companiile sus mentionate pentru un pret (de regula nu mai mic de $35 pe luna) iti ofera un pachet cu citeva canale. Noi in SUA am trait 4 ani fara televizor asa ca ne-am zis ca primul lucru ce cumparam in Canada o sa fie un TV. Simteam lipsea unuia cind simplu dupa servicu te intinzi pe canapea si privesti stirile. Ca sa fiu sincera nu prea privim televizorul insa exista asa o satisfactie sa stii ca e acolo si poti sa il deschizi cind doresti. Deci, noi iarasi am vazut ce este pe piata si am zis ca o sa incercam o metoda mai ieftina. Asa ca am mers si am cumparat o HD outside antena.
Pentru ca suntem la etajul 7 si ne aflam intr-o zona in care exista semnal la satelit mai puternic prindem 12 canale HD. Ce-i mai trebuie unui om? Cu doar $150 (atit a costat antena) avem televiziune deja de un an. Avem practic majoritatea canalelor importante (CBC, CTV, Global, etc).
Cam atit la capitolul acesta. Sper ca aceasta informatie sa va fie de folos. Intre timp va zic ca blogul isi ia o "vacanta" pe vreo 3 saptamini caci stapina merge in MD. La revenire o sa va povestesc cum am gasit Moldova dupa un an si ceva de la ultima intilnire.




Comments

  1. Buna,
    As vrea sa te intreb cateva chestii concrete, legate de procesul de imigrare prin programul Live-in caregiver. Daca stii ceva detalii, oricare, te rog da-mi adresa ta. Multumesc anticipat. Imi poti trimite adresa in email cheileturzii@gmail.com
    o zi faina

    ReplyDelete

Post a Comment