Republica Dominicana

 
A trecut o saptamina de cind ne-am intors din insorita Dominicana. La cit e de frig acum in Ottawa (-30) as trage iarasi o fuga undeva la cald, dar pina atunci nu-mi ramine decit sa privesc pozele si sa-mi aduc aminte la cit de bine a fost. Deci, pentru noi a fost prima oara cind mergem in RD. De doua ori am fost in Cuba (Varadero si Caya Coco) si am decis sa alegem alta destinatie de aceasta data. Daca ma intrebati unde a fost mai bine fac mai jos o comparatie intre Varadero si Punta Cana (PC).
Plaja - In PC mi-a placut plaja mai mult, cu regret am prins 7 zile cu vint si nu prea am avut parte de un ocean linistit, insa nisipul a fost curat si fara pietris sau scoici. Pentru iubitorii de scoci, Varadero e locatia perfecta.
Hotel - In Varadero am stat la un hotel de 3.5 * iar in PC la unul de 4*. Personal nu am vazut nici o diferenta, cu exceptia ca asta din PC era foarte mare si foarte multi turisiti.
Mincare - In Varadero diversitatea cascavalurilor a fost mult mai mare. In schimb in PC restaurantele a la carte au fost foarte gustoase. Nu pot sa ma pling de mincare nici in Varadero nici in PC.
Deservire - Aceasi in ambele locatii, nu prea am vazut diferenta cu exceptia ca in Varadero erai intr-un fel "obligat" sa lasi ceva tips pe cind in PC am ramas surpinsi ca majoritatea turistilor nu lasau nimic.
Preturi - Am ramas uimita de preturile din PC. Pentru o bratara impletita in Varadero plateam vreo $5 in PC costa $15. O palarie, chipurile de firma costa $120. Totul mi-a parut mult mai scump in PC.
Ce nu mi-a placut cel mai mult in Dominicana, si din acest motiv nu m-as intoarce acolo, e faptul ca esti hartuit sa cumperi ceva. Hotelul la care noi am stat facea parte dintr-un lant de timeshare. Respectiv, toti cei de la hotel incercau sa te convinga sa mergi la diferite sesiuni unde iti aratau o zona de "lux" si te puneau sa faci upgrade sau sa cumperi niste timeshare. Bine ca noi citisem inainte sa plecam despre acest lucru si stiam ca trebuie sa evitam asa ceva, insa era foarte neplacut de fiecare data cind te vedeai cu vre-un lucrator al hotelului sa te bata la cap. Incercam sa fugim de ei cind ii vedeam, insa ei destepti aveau un consierge la fiecare cladire care statea la intrare, si de fiecare data cind intrai in cladire acela te intreba daca ai timp sa mergi la o sesiune sau ca chipurile ei au un cadou pentru noi dar treb sa mergem la o sesiune ca sa ni-l dea. De 2 ori in saptamina veneau localnici cu chestii diferite de vinzare. Oameni mai agresivi ca astia nu am vazut, mai nu te apucau de miina sa te traga la masa lor sa cumperi ceva.
Cel mai interesant lucru a fost acela ca atunci cind te apropiai de masa lor iti dadeau un cosulet ca sa pui lucrurile care le vreai. Unul odata nu avea cosulet si mi-a dat o fafurie. Si eu il intreb care e motivul? sa nu vad cit de multe pun in ea si respectiv sa cumpar mai multe? la care el a zimbit si nu a mai raspuns :)
Din turisti cred ca 90% erau rusi. Unde nu ne intorceam se vorbea rusa. Cind am ajuns la hotel, noaptea tiriziu la lobby, era o doamna care in rusa ii spunea celui de la receptie ca sotul ei (moi muj si tot arata la inel sa inteleaga acela) avea ceva probleme cu inima (serdta, si tot arata in zona inimii) M-a umflat risul cu toate ca nu era de ris :) A mers sotul si a ajutat cu traducerea si a venit un doctor repede, a 2 zi i-am vazut pe ambii, semn ca doctorul a rezolvat problema chiar daca se vorbea in rusa :)
Localnicii de-acolo sunt obisnuiti deja cu majoritatea turistilor fiind din Rusia si stiu si ceva fraze in rusa si incearca sa te ademeneasca cind treci pe linga ei. Ba mai mult, aproape de hotel erau si 2 ruskii magazine.
In concluzie, daca ma intrebati daca m-as mai intoarce in PC, raspunsul meu este nu, lumea asta e prea mare si sunt foarte multe locuri de vizitat ca sa te intorci in acelasi loc de 2 ori.
Ajunge atita vorbaraie sa trecem acum la poze. Vizionare placuta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De la cald am trecut la rece, insa si iarna are farmecul ei. Nustiu cum altii dar eu mi-am impodobit bradul si parca altfel se simte atmosfera de sarbatoare. Sarbatori Fericite!

Comments

Post a Comment