Despre Masterat in Canada

Mai multa lume ma intrebase cum pot sa faca Masterat in Canada, fiind dinafara Canadei. Ca sa nu raspund la fiecare in parte am zis sa scriu procesul prin care am trecut eu, cu toate ca va fi diferit de cei care aplica dinafara.
Cel mai simplu si mai sigur e sa accesezi saiturile la universitatile care te intereseaza sa vezi ce programe ofera, or daca stii domeniu in care vrei sa faci masterul, simplu vezi ce universitati ofera acest program si scrii direct la persoana care se ocupa de admitere.

Eu, cind inca ma aflam in SUA, insa stiam precis ca venim in Ottawa, am accesat saiturile la Carleton University si Ottawa University. Stiind domeniu in care vreau sa fac Masterat (comunicare) mi-a fost mai usor sa aleg unde sa aplic. Am vazut care sunt cerintele, am scris  un email si am facut chiar programare sa ma vad cu sefa sectie de admitere. Am pregstit un plic cu toate actele care se cereau si pe data stabilita am mers si m-am vazut cu doamna in cauza. Stiu ca aceasta nu este procedura pentru cei care aplica de peste hotare, chiar nici la cei de pe loc, insa in cazul meu a fost exact ce trebuie. Pentru ca aplicasem cu citeva saptamini inainte de inceperea semestrului, normal avea sa fie ca sa fiu admisa pentru anul viitor, insa pentru ca aveau un loc liber au decis sa ma primeasca.  La toate universitatile, procesul de admiterea are loc cu un an inainte.
Deci, dupa cum ziceam, cel mai sigur e sa va informati singuri direct de pe saitul universitatilor sa trimiteti emailuri si sa comunicati direct cu cei de la admitere, astfel o sa aflati informatia cea mai sigura. Daca n-ati facut studiile in engleza neaparat o sa aveti nevoie de Toefl or Ielts pentru a da dovada ca nivelul englezei/francezei e cel care trebuie.
In ceea ce priveste pretul asta variaza de la facultate la facultate si universitate. Pentru studentii internationali sumele de regula is mai mari. Insa, de multe ori ei ofera anumite burse pentru cei care au note mari la admitere or iti propun un job part-time din banii carora poti sa achiti studiile. Ontario e privincia cu cele mai mari taxe la universitati, daca vreti sa achitati mai putin atunci Quebec e provincia cu cele mai mici taxe.
In ziua de azi, nu prea poti sa zici ca nu gasesti informatie. Totul e la o distanta de click, ramine doar la dorinta celui care vrea sa ajunga aici, sa dea putin din coate pentru a gasi informatia cautata.
Multa bafta.

Comments