Am votat

Astazi sunt alegeri federale in Canada. Noi, fiind proaspeti cetateni Canadieni, am mers pentru prima data la vot. Procedura a fost foarte simpla si in 10 minute eram inapoi acasa.
Citeva saptamini in urma am primit fisa de vot in care ni se explica foarte clar unde sa mergem ce sa avem cu noi. Am avut nevoie doar de permisul de conducere ca sa ne expunem votul.
Un fapt interesant aici in Canada, in ceea ce priveste alegerile, e publicitatea fiecarui candidat care este expusa pe marginea drumului, insa nu am vazut nici un bilbord mare. De-asemenea oamenii au voie sa se inregistreze online pentru a avea un spot publictar amplasat in fata casei lor a candidatlui pe care il sustin. Insa, miine ca prin minune toate aceste spoturi dispar.
Un alt fapt curios a fost sa nu vedem acelea cabine de vot, cu care suntem obisnuiti in Moldova. Aici erau citeva mese iar pe ele o cite o bucata de carton in spatele caruia puteai sa pui votul...si aveai mai multe variante, fie puneai un X in dreptul candidatului dorit, fie un V ori chiar puteai colora cerculetul. Lista foarte mic, doar 4 candidati, deci nu a fost nevoie de printat foi de jumatate de metru:)
Asteptam deja sa aflam rezultatele votului care se pregonizeaza a fi pe la mijlocul noptii.

Comments