Prima zi la daycare


Iata ca am ajuns si la perioada aceasta. Astazi am avut prima zi oficiala de gradinita, daca pot sa o numesc asa. Dar hai sa incepem cu inceputul si sa va zic citeva detalii despre sistemul asta de daycare in Ontario.
In Ontario nu exista gradinite publice. Inca din momentul ce ai aflat ca esti insarcinata trebuie sa te inscrii in liste pentru ca, copilul tau sa poata prinde un loc atunci cind decizi tu sa il dai la cresa. Sistemul acesta de daycare nu este tare pus la punct aici in Ontario, cererea e foarte mare (necatind la preturile exagerate) iar oferta e mai mica.
Exista 2 tipuri de servicii
- Family daycare - duci copilul la cineva acasa. Acea persoana nu are voie sa aiba mai multi de 6 copii in ingrijire. Acesta optiune costa mai putin (in jur de $30-45/zi) insa are si citeva dezavantaje, cum ar fi: in caz ca persoana care ingrijeste se imbolnaveste esti nevoit sa gasesti solutii pentru copilul tau ca sa mearga in alta parte ori sa stai tu cu el acasa. Vacanta de multe ori trebuie sa ti-o iai cind ingrijitoarea/orul isi ia vacanta.
-Centralize daycare - Sunt centre mai mari care trebuie sa fie licentiate si verificate fregvent. Sunt un pic mai scumpe ($50-70/zi) insa cu programe mai cognitive pentru astia mici. Noi am ales aceasta metoda pentru ca ni s-a parut mai comoda. Sunt 3 educatoare la 15 copii; in caz ca una se imbolnveste exista altele care sa o inlocuiasca, respectiv noi nu trebie sa ne facem griji la acest capitol. Vacanta o luam cind noi vrem pentru ca ei sunt deschisi mereu (cu exceptia la sarbatorile de stat, iar atunci si noi avem liber)
Majoritatea centrelor cit si famililor care se ocupa de ingrijirea copiilor primesc pe astia mici de la virsta foarte frageda, chiar si 3 luni. Insa, aici in Canada suntem un pic mai norocosi decit fratii Americani, si ne bucuram de un an intreg platit ca sa stam acasa in concediu de maternitate, astfel sunt foarte putine cazuri cind parintii isi dau copii asa mici la cresa.
Cu cit copilul e mai mic, cu atit pretul e mai mare. Dat fiind preturile destul de mari pentru daycare multi parinti prefera sa stea mai mult timp acasa cu cei mici si sa-i dea la gradi un pic mai mari cind pretul e mai mic. Exista si unele servicii de la stat care ajuta pe cei cu venit sub $20K pe an, sa achite mai putin sau chiar mai nimic.
Centru la care l-am dat noi pe Nicu, primeste copii de la 18 luni. Noi l-am ales dupa motivele expuse mai sus, plus locatia ...la doar 5 min de casa noastra.
Pentru ca la virsta de 18 luni copii sunt destul de "mari" ei necesita o perioada de adaptare (cu toate ca eu zic ca asta e si pentru parinti ) Asa ca noi timp de 2 saptamini mergem zilnic citeva ore, ca Nicu sa se obisnuiasca. Am creat un program in care el incetisor si fara sa fie traumatizat de lipsa mea, sa se incadreze mai usor in mediu de la gradinita. Azi am stat 2 ore, timp in care am fost mereu aproape de el. Miine insa o sa "dispar" pe vreo 10 min sa vedem cum el o sa reactioneze, si treptat o sa marim timpul in care eu n-o sa fiu.
Cam asta in linii generale despre serviciul de daycare aici in Ottawa. Astept cu nerabdare ziua de miine sa vedem cum Nicu o sa petreaca a 2 zi si sper la o integrare cit mai rapida si cu putine lacrimi.

Comments