Venetia

Nu am scris de mult timp pe blog, vacanta in Moldova si Italia, re-intoarcerea in Canada mi-au furat din timp. In perioada Aprilie 22- Mai 13 am fost in Moldova. Am decis ca e e timpul pentru Nicusor sa isi vada strabunelul/strabunica, sa isi cunoasca verisorii. Insa azi, nu despre asta vreau sa scriu si sa povestesc, ramine pe data viitoare. Azi vreau sa vorbesc despre Venetia.
A fost pentru prima data intr-un an si jumatate cind am mers in vacanta in 2. Am decis sa il lasam pe Nicu cu buneii, iar noi sa profitam de 5 zile in Venetia. Am impartit vacanta in asa fel incit sa vedem mai multe. Primele 2 zile li-am petrecut in Venetia, o zi am mers in Cortin si alta zi in Verona.
Venetia toti zic ca e un oras de vis, aparte de toate celelate anume prin faptul ca e situat pe apa. E foarte greu sa te duci cu copii mici acolo, mai ales daca ai si un carucior dupa tine, pentru ca exista asa de multe scari si poduri si e foarte greu de deplasat.
Am avut norocul sa stam la niste prieteni (mersi mult pt primire D.) si am avut parte de sfaturi bune, unde sa mergem, la ce sa fim atenti etc. Insa pina la urma am ascultat sfaturile de pe net care ziceau " get lost and explore" Noi nu ne-am ratacit (am avut google maps cu noi ;) insa am mers asa dintr-un colt in altu ca sa descoperim locurile fara a avea un punct anume unde sa ajungem.
Am mers si cu gondola (am convins o familie de chinezi sa impartim barca si respectiv si pretul, asa ca a fost mult mai ieftin). Noi stiam ca Venetia e un loc turistic, insa nu am crezut ca or sa fie chair asa rinduri mari ca sa intri intr-o Catedrala sau sa te sui pe un turn.
Piata St Paulo e superba, muzica frumoasa, ia un sprits si stai si te relaxezi. La inceput nu intelegeam ce beau toti ceva roz cu ghiata, ca la urma sa aflam ca e o bautura traditionala pe care orice italian o serveste la amiaza. Desigur ca pizza si pastele au fost la ordinea zilei. Insa cele mai bune paste cu fructe de mare am mincat la restaurantul Venexxia. E un restaurant in stil Venetian, cu barci pe apa in baza de mese. Daca aveti ocazia, sa mergeti ne-aparat.
Un lucru care ne-a uimit a fost ca peste tot unde am intrat sa mincam aveau cover fee, daca mincai afara costa vreo 3-4 euro de persoana, in interior vreo 2-3 euro. Foarte multi oameni pe biciclete, in orasele vecine care nu erau pe apa.
Va las si cu ceva poze mai jos. Mie personal mi-a placut mult acest oras pe apa si as vrea sa il revad peste vreo 20 de ani, daca inca va mai fi :)










































Comments